מדעי המזון ואכילה בריאה

לפרטים והרשמה

מדעי המזון

המזונות שאתם בוחרים לאכול, קובעים אילו חומרים מזינים, הגוף שלכם יקבל ובאילו כמויות. חומרים מזינים הם חומרים המאפשרים לגוף להפוך אותם לאנרגיה, לבנות ולתחזק רקמות ולווסת תהליכים גופניים.

קורס זה יסקור את התזונה באופן כללי, על ידי התבוננות בשש אבות המזון: פחמימות, שומנים, חלבונים, מים, ויטמינים, מינרלים ומאקרו-נוטריינטים.

ריפוי ומניעת מחלות באמצעות תזונה נכונה וצמחי מרפא זוכה היום לתשומת לב רבה מצד אנשי האקדמיה, ולמודעות הולכת וגוברת בקרב הציבור הרחב. המסלול שלנו מקנה הבנה יסודית של התהליכים הפיזיולוגיים והצרכים התזונתיים של המטופל ומעניק כלים לטיפול במניעת מחלות ומצבי מחלה. שיעורים בלימודי התזונה יכשירו אתכם למנוע ולרפא מחלות בעזרת תזונה. לימודי התזונה שלנו בנויים באופן הדרגתי כך שכל יחידת מחקר מתבססת על קודמתה, מאפשרת לסטודנטים לפתח ביטחון עצמי וכישורים, ולממש את מלוא הפוטנציאל שלהם כתזונאים מקצועיים.

תכנית הלימודים:

במסלול מדעי המזון ואכילה בריאה נלמד עקרונות בתזונה נכונה, נכיר את אבות המזון ונבין את תפקידם בתפריט מאוזן ובבניית הגוף. נכיר את הערכים הקלוריים של המזונות, נלמד גם עקרונות בהנחיה תזונתית למניעת מחלות כמו: סכרת, יתר לחץ דם, בעיות עיכול, היפר ליפידמיה ועוד. נלמד על המסלולים המטבוליים של ניצול התזונה בגוף ונקבל ידע וכלים לטיפול במחלות נפוצות באמצעות תזונה וצמחי מרפא.

התנסות מעשית :

בנוסף, יידרש התלמיד לתרגל 50 שעות פרקטיקה בהן יתנסה בשיטות אבחון וטיפול במסגרת קליניקתGODELMAN . נכיר את עולם צמחי המרפא, את החומרים הפעילים בכל צמח, אינדיקציות ודרכי שימוש בסוגי צמחים שונים. במהלך המסלול "מדעי המזון ואכילה בריאה" נלמד דרכי טיפול באמצעים ביתיים מתוך מסורות עממיות בשילוב ידע מודרני בצמחים, ויטמינים ותוספי תזונה נפוצים.

מה הלימודים יתנו לכם:

לרכוש כלים שיאפשרו לכם להעניק ייעוץ לאורח חיים בריא

לרכוש מיומנויות בהנחיית קבוצות וסדנאות

עבודה בחנויות טבע, חדרי כושר

הרצאות בגני ילדים ובתי ספר

ועוד….

מדעי המזון תנאי קבלה

תזונה בריאה בעידן המודרני

לימודי מדעי המזון הפכו בשנים האחרונות למבוקשים במיוחד, והסיבות קשורות להתפתחות החיים המודרניים. מצד אחד, בכל שנה נערכים מחקרים רבים המגלים עוד ועוד קשרים הדוקים שבין התזונה והבריאות הפיזית והנפשית, כמו גם למרכיבים טבעיים וצמחי מרפא המטפלים בבעיות שונות. גוף הידע הנרחב, ההולך וצומח, שאותו לומדים במהלך תואר במדעי המזון או בלימודי תעודה, מאפשר לבעלי המקצוע לעזור לאנשים רבים לעלות על מסלול מיטיב יותר של אורח חיים בריא.

מצד שני, העידן המודרני הביא איתו גם בעיות ואתגרים ייחודיים. כך למשל, אורח החיים המהיר והתובעני של רבים מאיתנו אינו משאיר מספיק זמן על מנת לאכול נכון, הן מבחינת מרכיבי התזונה והן מבחינת דרך האכילה עצמה. בנוסף לכך, אנו עמוסים בפיתויים וגירויים לאכילה שאיננה בריאה, כלומר למזונות מעובדים עם כמויות גדולות יחסית של סוכרים, שומנים רוויים, חומרים מלאכותיים ועוד. מדובר במזונות עם ערך תזונתי נמוך, במקרה הטוב, ובמקרה הרע מזיקים בהדרגה למערכות הגוף השונות.

על כן, באופן פרדוקסאלי, בעוד שהמודעות לתזונה נכונה ובריאה הולכת וגדלה, הפנאי המאפשר להוציאה אל הפועל הולך וקטן. למעשה, כיום כשליש מהאוכלוסייה בעולם המערבי סובל מהשמנת יתר ברמות שונות, כולל ילדים, והעלייה במשקל מוגדרת על ידי ארגונים בינלאומיים בתור מגפה של ממש. על כן, תפקידם של בעלי המקצוע בתחום מדעי המזון נעשה חשוב יותר, בעודם יודעים להנחות ולהדריך את האוכלוסיות השונות לעבר תזונה מיטיבה.

כמה דברים שכדאי לדעת על לימודי מזון ואכילה בריאה

לפני שאתם נרשמים ללימודי מדעי המזון במכללה שלנו או במוסד אחר כדאי שתבדקו ותדעו כמה דברים. ראשית, חשוב לבדוק אם במכללה יש עבור מדעי המזון תנאי קבלה שאתם עומדים בהם, כאשר במרבית המקרים אין דרישות מיוחדות להשכלה קודמת או לניסיון, מלבד 12 שנות לימוד. עם זאת, התנאים יכולים להשתנות בין המוסדות השונים וחשוב לבדוק זאת. שנית, אם אתם רוצים לקבל עבור מה שלמדתם במדעי המזון שכר, כדאי לבדוק היכן ניתן ליישם את הידע, באילו מסגרות ומול אילו קהלים.

מעבר לכך, בדקו מהם תנאי הלימוד שמציעה המכללה, כגון קבוצות מצומצמות וכיתות נוחות המאפשרות למרצים להעניק יחס אישי לתלמידים. וכמובן, בדקו מיהם המרצים ומהם ההשכלה והניסיון שלהם. תמיד כדאי לתת עדיפות למכללות בעלות וותק ומוניטין מצוין, המעסיקות מרצים מהשורה הראשונה, ועדיין גובות שכר לימוד הוגן ומאפשר.

מלבד זאת, אנו ממליצים לפני ההרשמה לבקש מנציגי המכללה לראות את תוכנית הלימוד המוצעת ואת תכני השיעורים. מלבד תכנים תיאורטיים מקיפים, כדאי לתת עדיפות למכללות השמות דגש על התנסות מעשית משמעותית, שתיתן לכם את הביטחון עם היציאה לדרככם העצמאית.

למידע נוסף והתייעצות על קורס תזונה בריאה ונטורופתית

אם יש לכם שאלות נוספות והתלבטויות לגבי לימודי מדעי המזון, או כל קורס אחר המועבר אצלנו, פנו אל מכללת גודלמן בטלפון 08-8663620 ותקבל מענה אדיב ומקצועי באווירה טובה.

שאלות נפוצות

ההרשמה לקורס מתבצעת במכללת גודלמן, אנו מבצעים פגישת ייעוץ בה אנו נותנים פרטים מלאים על הקורס, בונים תכנית לימודים מותאמת ואישית לסטודנט ומבצעים את ההרשמה, ההרשמה מותנת בדמי הרשמה על סך 1250 ש"ח. כמו כן ניתן להירשם טלפונית , במקרה ואין צורך בפגישת ייעוץ, ההרשמה מתבצעת על ידי מילוי טופס הרשמה עם המועמד בטלפון, וחיוב האשראי טלפונית בדמי הרשמה, או שכר לימוד. לאחר מכן הטופס נשלח למועמד בפקס או המייל על מנת שהמועמד יחתום על הטופס, קבלה וחשבונית ניתן לקבל פיזית במזכירות המכללה.

במכללת גודלמן יש גמישות רבה בתחום תכניות הלימודים. ישנם קורסי ערב ובוקר ואפילו קורסי צהריים. במכללת גודלמן תוכל להתאים לעצמך תכנית לימודים נוחה המותאמת לצרכייך.

במכללת גודלמן, צוות המרצים הינו מהטובים בארץ. במכללה שלנו מלמדים רק מומחים מהמעלה הראשונה. רובם ככולם בהשכלת . PHD, MD ND
עוד פרטים ניתן לקרוא בעמוד "צוות המרצים" בדף הבית.

מומלץ לקרוא גם

לימודי רפלקסולוגיה בדרום

על לימודי רפלקסולוגיה בדרום רוצים ללמוד בדרום רפלקסולוגיה כתחום טיפול עיקרי או כטיפול תומך בטיפולי פיזיותרפיה, כירופרקטיקה וטיפול בשיטות עיסוי שונות? כדאי שתצרו קשר עם מכללת גודלמן לרפואה משלימה, ממרכזי הלימוד המובילים

קורס מאמן אישי

מימוש התשוקה עם קורס מאמן כושר אישי יציאה לקריירה בתור מאמן כושר אישי, היא מסע מרגש הדורש מסירות, תשוקה לבריאות וכושר, וכמובן גם חינוך פורמלי. לימוד מאמן כושר, מצייד עם

חשיבות המזון לגוף

חשיבות המזון לגוף את האנרגיה לתפקוד המערכות ולבניית התאים והרקמות, הגוף מקבל בעיקר מהמזון שאנו אוכלים. לפיכך, אם טרם למדתם כיצד לעשות פוטוסינתזה ולנצל את אנרגיית השמש, יכולת השמורה לצמחים (שגם

קורס עיסוי רפואי מחיר

קורס עיסוי רפואי להיפצע הוא הפחד הגדול ביותר של כל ספורטאי. פציעות פוגעות בביצועים, מעכבות את האימונים והתחרויות במהלך זמן ההחלמה, הטיפול בפציעות הינו יקר, והפרט העיקרי – פציעות גורמות

Call Now Button דילוג לתוכן