• en
  • he
  • ru

חשיבות המזון לגוף

חשיבות המזון לגוף

את האנרגיה לתפקוד המערכות ולבניית התאים והרקמות, הגוף מקבל בעיקר מהמזון שאנו אוכלים. לפיכך, אם טרם למדתם כיצד לעשות פוטוסינתזה ולנצל את אנרגיית השמש, יכולת השמורה לצמחים (שגם הם צריכים תזונה מהאדמה) – כדאי שתכירו את חשיבות המזון.

באופן פשוט, מה שאנו בוחרים לאכול קובע אילו חומרים יכנסו לגופנו ויהיו זמינים עבורו, בין אם מדובר בויטמינים, מינרלים, פחמימות, שומנים וכיוצא בזאת. את החומרים האלה מערכת העיכול סופגת וחיידקי המעיים מפרקים כך שנוצרים רכיבים חיוניים כמו חומצות אמינו, ויטמינים וכמובן אנרגיה הנדרשת לפעילות השוטפת.

מה אתם אוכלים?

אם חשיבות המזון לגוף מעניינת אתכם כדאי שתדעו שששת אבות המזון הם ויטמינים, מינרלים, מים, חלבונים, שומנים ופחמימות. שלושה האחרונים נדרשים לגוף בכמויות יותר גדולות שכן הם מספקים את האנרגיה. אולם חשוב לדעת כי יש הבדל בין פחמימות פשוטות שהופכות לסוכרים במהירות לבין פחמימות מורכבות, כמו גם בין שומנים רוויים ובלתי רוויים. עוד חשוב לדעת כי הגוף נוטה לפרק את החלבונים אחרונים לצרכי אנרגיה, מכיוון שהם דרושים לתהליכי צמיחה ובניית תאים ורקמות.

הכרת ההבדלים האלו תעזור לכם לצרוך מזונות באופן בריא מבלי להכביד על הגוף, אך תוך אספקת המרכיבים הדרושים לו לבריאות ולתפקוד שוטף מיטבי. בנוסף, לא נשכח את המים המהווים כ- 60% ממשקל הגוף ואובדים באופן קבוע דרך איוד, הזעה ושתן, לכן חשוב להקפיד על שתייה מספקת במהלך היום וקבלת מים ממזונות כמו ירקות ופירות.

אפשר ללמוד את זה!

המכללה שלנו מציעה מסלול מדעי המזון ואכילה בריאה, כך שאם התחום מעניין אתכם תוכלו ללמוד את עקרונות התזונה הנכונה. בין היתר תלמדו על אבות המזון ועל בניית תפריט מאוזן לצרכי הגוף וחיים טובים, מה המשמעות של ערכים קלוריים שונים של מזונות, וכיצד להנחות אנשים למנוע מחלות כמו יתר לחץ דם, סוכרת ובעיות עיכול. כמו כן תלמדו על המסלולים בהם הגוף מנצל את התזונה ותקבלו ידע וכלים טיפוליים עבור טיפול מחלות נפוצות באמצעות צמחי מרפא ותזונה. במהלך הלימודים גם נעזור לכם לבצע סטאז' במרפאה, במציאת עבודה בתחום ונספק תעודה בינלאומית מוכרת ב- NHPC.

חשוב לדעת כי חלק נכבד מהמחלות של העידן המודרני קשורות בצורה זו או אחרת לתזונה לקויה. אכן, בעידן השפע ואורח החיים המהיר אנשים נוטים להכניס לפה מכל הבא ליד ולמצוא נחמה במאכלים שאינם מזינים ואף מכילים חומרים הפוגעים בבריאות. על כן, אחת ההמלצות הנפוצות היא להימנע ככל האפשר ממזון מעובד הכולל רמות גבוהות של מלח, שומן, סוכר ופחמימות, ומצד שני לאכול כמה שיותר ירקות, עלים ירוקים ומאכלים שיש בהם סיבים תזונתיים. סיבי התזונה אינם מעוכלים על ידי מערכת העיכול אלא על ידי חיידקי המיקרוביום, דבר המביא להפקה של ויטמינים ולהקלה על מערכת העיכול שיכולה להפיק את המרב מהמזונות שאנו אוכלים.

מעוניינים לשמוע עוד על מסלול מדעי המזון ואכילה בריאה? לחצו כאן

 

    לפרטים והרשמה


      לפרטים והרשמה




      Call Now Button